Pages

Tasnim Berusia..


Monday, July 7, 2008

Pengalaman Baru

salam...aloooo...


Arini aku nak kongsi ckit pengalaman pertama aku sebagai seorang bakal "ibu, mak, mama,mummy or ummi"..

Kalo korang nak tau, aku disahkan pregnant bila aku wat sendiri pregnancy test. Hasilnya POSITIF...Yehaaaaaaaaa!!!!!!!! punyalah hepi aku n my hubby..hampir setahun jugalah kami menunggu, akhirnya berasil juga..Alhamdulillah...Yang lebih excitednye adik2 aku..ibu n abah aku tersenyum aje..dalam hati mesti syok punye...lebih2 lagi adik aku pun pregnant juga tapi dah hampir 7 bln..yang lebih syok nye lagi bakal dapat baby twin lagi...huhuhuuhhu...

Berbalik citer aku td, seminggu lepas tu, aku pegi daftar di Kilinik Kesihatan Kerajaan (KKK) untuk buat "kad Kesihatan Ibu". Klinik tu belakang rumah aku aje..seminit dh sampai.. sampai aje klinik tu, nasib baik tak ramai org..tiba giliran aku, nurse kat situ pun menjalani tugas nye...wat urine test, amik darah, cek darah, timbang berat, tinggi n extra lah..Tiba bab nurse tu tanye pasal background pulak..punye lah malu, aku tak ingat tarikh perkahwinan aku...kantoi...malu siut.....tergelak2 org kt situ..kawen tak setahun pun dah lupe...heheheheh...Dah selesai semua nyer..kalo korang nak tau, masa tu kandungan aku dah masuk 8 minggu....


minggu ke-8( info dalam majalah PA&MA)



"Kandungan ku saiz tubuhnya sebesar buah anggur. Jari tangan dan kakinya masih berselaput. Tulang kecilnya sudah terbentuk sepenuhnya tetapi belum menjadi tulang. sebaliknya ia hanyalahtulang rawan yang lembut. Kantung kuning telurnya tidak lagi kelihatan dan dia tidak memerlukannya lagi bagi memperolehi bekalan makanan".
itulah serba sedikit pengalaman baru aku..oklah..to be continue...















0 comments: