Pages

Tasnim Berusia..


Wednesday, July 23, 2008

Tragedi semalam..

Huhuhuhuhu..disebabkan pagi semalam aku tak breakfast lg...dlm kul 11:00 pg gitu aku teringin sgt mkn laksa, aku pun pergi la beli laksa kat kedai dpan library aku..aku beli tak banyak 5 kupang (50 sen) ajer..nak bg hilang kempunan..nak dijadikan cerita aku beli air..nmpak air ais cream soda..mcm sedap jek..tanpa fikir panjang aku pun redah ajer la beli air tuh..tak banyak pun..separuh dr cup ajer..


Gambar Ihsan dari Yahoo..

Aku pun suruh akak tu tapau..nak makan dlm library..semalam kan ujan..user pun tak der..aku pun mkn la dalam library nih..punyer la sdp...elok2 ajer abeh mkan mnum..tak sempat agaknyer masuk dlm perut...mulalah rase tak sdap tekak..aper lagi..menonggeng la aku termuntah..huhuuhhu..nasib baik lah...aku dah prepared bakul sampah sebelah aku..abeh kuar semua khazanah2 dlm perut aku...





Lepas tuh, kes kat rmah pulak..disebabkan mkn laksa td, aku dah tak lalu nak mkn aper dah..makan nasi ckit pun muntah balik...minum air pun muntah balik..pendek kate semalam sampai 4, 5 kali aku termuntah bnyak2 punyer...serik aku nak minum air bergas dah..kalo hubby aku tau mesti kene leter kaw kaw punyer...aduih....





Moral:


Pesanan aku bagi orang2 yang tgh pregnant nih...kalo dah rase diri tu tak tahan nak makan atau nak minum benda2 yang tajam mcm minuman bergas ker...hentikanlah niat anda tuh..akan merbahayakan diri..


Bak kate Pn Intan (princesstortoise) kwn aku..dia yang tak pregnant pun elak minum air bergas..katenyer kut2 bleh pregnant..preparation awal..baguih tuh..

6 comments:

Intan and The Boys said...

hehee...
ingat tau.
jangan minum air gas.
sila pantang air gas 9 bulan ni ok? (termasuk hari2 pantang)

hehehhe...

norash said...

puterikurekure:ok la..dah tak minum dah..

intan izani said...

ala siannye awak
muntah2
takpe org baru pregnant memng macam tu kan
ececeh
macam la ade pengalman kan
heee
jaga kandungan baik2 tau!

norash said...

intan zura: mekasih yer..

Bukan Bidadari said...

Norash : Aku ne feveret laksa... tapi laksa yg aku buat sendirik la..hehehe
tapi sepanjang aku peknen ne tak de plak aku nak makan laksa.. mungkin sebab malas nak buat kot..hehehehe

Alhamdulillah... Aku tak de la alah2 segala ne.. sihat walafiat sepanjang peknen ne.. Cume rasa mcm tekak x selesa...kembung2... tu ada la... muntah2...demam2..takda...

oh yer... makan epal ijo byk2 ek... sedap makan time peknen ne...

hehehehehe

norash said...

hati ema @ Red : ye ker epal ijo sdap..sata ni sume tak lalu nak mkn..alah terok gak la..hubby saye beli epal tak usik2 pun..takper..nanti saya try k...tq..